Legendarna obsługa klienta – o książce

Obsługa klienta to dla wielu firm nadal „czarna magia”. Pracownicy takich firm „robią łaskę” klientom, że ich obsługują. Czasami obsługa klienta jest na tak niskim poziomie, że się człowiek zastanawia, dlaczego jeszcze ta firma istnieje. Z drugiej strony, czy wiadomo, jak powinna wyglądać prawidłowa obsługa klienta?

Obsługa klienta oczami klienta

Zastanów się teraz kiedy ostatnio byłeś obsłużony tak, że uznasz, iż była to legendarna obsługa klienta? Ciężko sobie przypomnieć?

Standard obsługi klienta rośnie, ale jest jeszcze dużo do zrobienia. Książka Kena Blancharda, Kathy Cuff i Vicki Halsey „Legendarna obsługa klienta – Troska jest najważniejsza” jest jedną z nielicznych pozycji, które w przystępny sposób wyjaśniają jak zorganizować obsługę klienta. W tej powieści biznesowej, główna bohaterka Kelsey, pracuje w sklepie, gdzie jest podstawowe zdanie to obsługa klienta. W jej sklepie obsługa klienta nie jest na najwyższym poziomie, oględnie mówiąc. Kelsey studiuje zarządzanie i jednym z jej przedmiotów jest „Obsługa klienta”. Wykładowca zleca studentom, żeby poszukali przykładów kiedy czują, że obsługa klienta jest „legendarna”. Niestety, nie jest to łatwe…

Podstawowym elementem, który decyduje o tym jakiej jakości będzie obsługa klienta jest (tadam!) motywujące środowisko pracy.

Jeżeli pracownik jest traktowany z szacunkiem to szansa, iż sam będzie traktował klientów z szacunkiem jest znacznie większa, niż gdy jest odwrotnie. Kiedy firma dba o swojego wewnętrznego klienta (tak, pracownik też jest klientem firmy) to jest mu znacznie łatwiej sprawić, żeby obsługa klienta była na wysokim poziomie.

Jeżeli chcesz zastosować w swojej pracy najlepsze standardy obsługi klienta do wszystkich klientów (zarówno wewnętrznych, jak i zewnętrznych) to po prostu bądź przyjaźnie nastawiony. Kiedy porozmawiasz z klientem na tematy nie tylko dotyczący sprzedaży to być może sam/a poczujesz się lepiej? Oczywiście należy pamiętać, że nie zawsze jest na to czas, ale bycie miłym dla klienta praktycznie zawsze się opłaca.

Czy warto zapoznać się z pomysłem autorów?

Jeżeli chcesz aby obsługa klienta w Twojej firmie była na najwyższym poziomie to koniecznie przeczytaj tą książkę!

Dowiesz się jak działa kompletny model legendarnej obsługi klienta – a także zapewnisz sobie rozrywkę, bo jest to powieść biznesowa.

Twój konsultant

Jacek

PS. Doskonała obsługa klienta nie musi zapewnić szybkiego wzrostu Twojej firmy. Tak może się tak stać, jeżeli zdecydujesz się wziąć udział w prawdopodobnie najlepszym programie rozwoju firmy – Akademii Biznesu Piotra Michalaka!

Leave a Reply